Nem, nem káromkodtam. Manapság már nem csak lehetőség, hanem elvárt, hogy egy weboldal reszponzív legyen.

 

De pontosan mit is jelent ez?

Felgyorsult világunkban már a legtöbb embernek van mobiltelefonja, sőt okostelefonja. A telefont manapság már nem csak telefonálásra használjuk, hanem számos funkciót tartalmaznak. Többek között persze netes böngészésre, weboldalak olvasására is. Éppen ezért egy modern weboldaltól elvárható, hogy igazodjon a tabletek és mobiltelefonok kijelzőjéhez. Vagyis rugalmas legyen.

Reszponzív = rugalmas, vagy ahogy gyakran emlegetjük: mobilbarát.

A felhasználók igényeit a keresők is figyelembe veszik. Ugyanis a Google egy algoritmus segítségével figyeli, hogy a weboldal mennyire mobilbarát. A mobilbarát weboldalak elsőbbséget élveznek a keresőkben, vagyis a keresőoptimalizáláshoz már hozzá tartozik a reszponzivitás is.

Hogy a te oldalad reszponzív-e, le is tudod kérdezni ezen a linken:

Mobilbarát teszt

Amennyiben weboldalad elbukott a teszten, ideje átgondolni a változtatást.

Még most is számos olyan weboldalt találni, amelyek nem tértek át a reszponzív szemléletre. Ezek az oldalak mobilról nehezebben használhatók, lassabban töltenek be. Pedig az Internetezők kb. 79 %-a ma már mobileszközről keresi fel kedvenc oldalait. Persze reszponzív tervezésnél számos dologra kell figyelni. Ilyenek például a betűméret, tartalom, sebesség, navigáció, stb.

 

Milyen előnyei vannak tehát a reszponzív weboldalaknak?

  • gyorsabb betöltődés
  • a keresőben jobb helyezés
  • kevesebb visszapattanó felhasználó
  • gazdaságosabb

Érdemes tehát minél hamarabb kialakítani mobilbarát weboldalt.