Erre figyelj, ha weboldalt szeretnél készíteni!

Gondolom, egyértelmű, hogy weblapra, weboldalra ma már szinte minden vállalkozónak, cégnek szüksége van. Egy idő után ugyanis nem elég, ha csak a közösségi médián keresztül értékesítünk. Ott ugyanis elég korlátozottak a lehetőségek, és a vásárlók nem szeretik az ilyen korlátokat.

Természetesen ha nem termékeket árulsz, hanem szolgáltatásokat, akkor is érdemes rendelkezned weboldaldallal. Ilyenkor megúszhatod a webáruház üzemeltetését, de a klassz designról, megjelenésről akkor sem mondhatsz le.

Biztosan láttál már – bocs a szóért – gagyi honlapokat, de olyanokat is, amelyektől leesett az állad. Hidd el, az ütős weboldal mindig megéri a befektetést. Neked is több bizalmad van a már külsőre is profin kinéző cégekhez, mint azokhoz, amelyek erre nem adnak, uyge? Most már csak azt kell tisztáznunk, mitől lesz egy jó egy honlap.

Összeszedtem pár alapdolgot, amelyek meglétével már nyugodtan lehet ország-világ előtt osztogatni a linkedet. Ezek nélkül viszont inkább hozzá se fogj.

Milyen oldalak kellenek egy honlapra?

Attól függ, mi a célod. Készíthetsz egy „lapból” állót is, ha semmi különösebb, későbbi terved nincs vele. Ez értsd úgy, ha nem akarsz állandóan kommunikálni a leendő ügyfeleiddel, csak tájékoztató jellegű honlapot szeretnél. Hadd tegyem azonban hozzá, hogy még ilyenkor is sokkal szerencsésebb, ha több oldalad van, mert átláthatóbb leszel. Az egylapos honlapok inkább landing oldalak, amelyeknek más a rendeltetésük.

Nézzük tehát, melyek azok az információk, amelyeket mindenképpen szerepeltetned kell egy oldalon:

  1. A vállalkozás neve, logója
  2. Az oldal célja, lényege
  3. A cég/vállalkozás küldetése
  4. A termék/szolgáltatás megnevezése, leírása
  5. Bemutatkozó rész
  6. Elérhetőségek
  7. Egyéb fontos információk a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban (pl. szállítás, egyeztetés menete stb.)
  8. Adatkezelési tájékoztató

Ezek az alapok, amelyeket oldalakba rendezve egy könnyen követhető és átlátható „brossúrát” adsz a leendő és meglévő ügyfeleid kezébe. Úgy kell felfognod a honlapodat, mint egy információs reklámanyagot, amelyből minden fontos dolgot meg lehet tudni a vállalkozásról.

Extra lehetőségek a weboldalon

A fentieken kívül persze

  • indíthatsz blogot hozzá,
  • lehet képgalériád,
  • összekapcsolhatod a közösségimédia-felületeiddel,
  • és kitalálhatsz még számos színesítő oldalt vagy aloldalt,

csak ne ess át a ló túloldalára. A kevesebb – szerintem – mindig több.

Ha konkrétan tudod már, mit szeretnél az oldaladon szerepeltetni, akkor már „csak” meg kell tervezni nemcsak a designt, hanem a pontos tartalmat is.

Előbbire ott vagyok én, aki egy jó kis „brief” után a neked való, rólad szóló weboldalt adja át. Utóbbit, azaz a tartalmat pedig te is meg tudod írni. (Ha nem, vannak szövegírók, akik erre specializálódtak.)

A tervezés a jó weboldal alapja

A lényeg az, hogy mielőtt belekezdenél a honlapod elkészítésébe, alaposan tervezd meg

  • minden egyes oldalát;
  • tudd, mi kerüljön a fejlécbe,
  • mi kerüljön a láblécbe,
  • miket szeretnél az oldalsáv(ok)ban látni;
  • gondold végig azt is, vannak-e megfelelő minőségű fényképeid.

Természetesen ezt sem kell egyedül megtenned. Webdesignerként a honlapkészítés minden fázisában segíteni tudok neked. Keress nyugodtan.