Milyen webdesign illik hozzád?

Amilyen a ruhatárad. Tudom, hogy ez így túl egyszerű válasz, de valóban érdemes kiindulnod a saját öltözködési stílusodból.

  1. Ha a feltűnő, színes viseleteket szereted, valószínűleg az ilyen jellegű honlapsablonok állnak hozzád igazán közel.
  2. Ha visszafogottabb vagy, akkor a webdesignodnak is ilyen stílust érdemes keresned.
  3. Ha elegánsan szeretsz öltözködni, és a ruhatáradban a drágább, minőségi ruhák vannak túlsúlyban, akkor a luxus-honlapdesign lehet számodra a megfelelő.
  4. Ha viszont bohém vagy, kedves, extrovertált, akkor a lazább sablonok között érdemes keresgélned.

Persze ez így önmagában még nem elegendő, valóban csak kiinduló pontnak jó. Itt érdemes keresgélned.

Mi határozza meg a webdesignt?

A weboldalad designtervét több minden is meghatározza:

  • a fent említett személyes stílusod,
  • a honlapod témája,
  • a célközönséged ízlése,
  • a mutatni kívánt üzenet.

Ezek így már bonyolítják a helyzetet, igaz?

Egy gasztrooldalt például nehezen tudnék elképzelni teljesen minimalista, építészeti stílusban, ahogy egy művészeti portfóliót sem nagyon. Egy kozmetikai termékeket árusító webáruházhoz azonban akár már passzolhat is, amennyiben a termékek színvilága is egyszerű.

Ha a honlapod témája a sport, a weboldaladnak is lendületesnek kell lennie, ha pedig kutyás oldalt szeretnél, akkor kedvesnek, természetközelinek.

Érted az összefüggéseket?

Csak ezután jön a célközönséged, amelynek az ízlését mindig nehéz eltalálni. De ha a helyükbe képzeled magad, és igyekszel kívülről tekinteni a honlapodra, meg fogod találni a megfelelő szín- és formavilágot.

Mit tükröz még a webdesign?

Természetesen a webdesign nemcsak erről, hanem

  • a tartalmak megszerkesztéséről,
  • a különböző szövegblokkok,
  • képek, videók helyének „kitalálásáról” is szól.

A legfontosabb, hogy átlátható, könnyen követhető, az ügyfelet navigáló weboldal készüljön, amely mind ránézésre, mind olvasgatás után nemcsak minőséginek tűnik, hanem valóban az is.

Nézzünk pár példát:

1. A Nivea oldala nem akar több lenni, mint ami: kozmetikai termékeket kínáló, hosszú múltra visszatekintő kereskedelmi oldal. Egyszerű, színeiben a márka jegyeit képviseli és könnyű rajta eligazodni. https://www.nivea.hu/

2. Az Adidas magyarországi oldala is jól tükrözi, hogy sportruházati termékeket árul. Lendületes a nyitóoldal, ugyanakkor minimalista a design, mint amilyen maga a logó is. A termékek könnyen és gyorsan áttekinthetők, a kategóriák egyértelműek. https://adidas.hu

3. A Rolex oldala már mindenben a luxust tükrözi: hatalmas mozgóképek, videók, arany színvilág. Amilyen a termék, olyan az oldal. Semmi zsúfoltság, mindenből épp csak annyi, amennyi feltétlenül szükséges. Mert az idő pénz. https://www.rolex.com/

Te milyen vagy? Hogyan jellemeznéd magad? És a termékedet vagy a szolgáltatásodat? Gondolkozz el ezen, és ha szükséged van segítségre a továbblépésben, keress meg. Együtt kitaláljuk neked a legjobb webdesignt. Akár már karácsonyra. Milyen jó is lenne, ha egy új honlap lenne a fád alatt, igaz?

webdesign