Milyen legyen a honlapod?

Ma úgy mutathatjuk meg magunkat a legegyszerűbben a világnak, hogy csatlakozunk valamelyik közösségi oldalhoz, és ott agyba-főbe posztolunk. Ha azonban nemcsak online társadalmi életet akarunk élni, hanem van egy vállalkozásunk is, a közösségimédia-felületek nem lesznek elegendők. Kell egy honlap, ha tetszik, ha nem.

Statikus vagy dinamikus honlap legyen?

Ha eddig eljutottál, akkor már csak azt kell kitalálnod, milyet szeretnél. Nem, nem a dizájnon van először a hangsúly, hanem olyan „csúnya” dolgokon, minthogy statikus vagy dinamikus legyen-e az oldalad.

Ha belegondolsz a fenti kifejezések értelmébe, akkor sejthető, hogy a statikus weboldal valami állandó lehet, a dinamikus pedig aktív, változó. És pont erről is van szó. Szeretném egyszerűen elmagyarázni, miért fontos, hogy először ebben a kérdésben dönts.

Példa statikus weboldalra

Vegyünk példának egy virágboltot. A tulaj lépést tart a világgal, és tudja, hogy az emberek a neten tájékozódnak. Készít vagy készíttet magának egy honlapot. Semmi másra nincs szüksége, mint egy egyoldalas online tájékoztató felületre, ahol bemutatkozik, elmondja, hol található a virágbolt, milyen növénycsodákat kínál általában, van-e valami különlegessége az üzletnek, és persze kiírja a nyitvatartást, jó esetben pedig az árait is.

Ezek az infók nagy valószínűséggel hosszú ideig állandók maradnak, tehát nincs igénye arra, hogy folyamatosan valami új dolgot tegyen ki a honlapjára.

Tulajdonképpen egy landoló oldalról beszélünk, amely minden lényeges információt elárul az üzletről. Ez jelen esetben tehát egy statikus weboldal.

Példa a dinamikus weboldalra

Nézzünk meg egy másik szolgáltatást, például egy életmód-tanácsadói oldalt. Biztos lehetsz abban, hogy a felületen nem csak a fenti tartalmak, hanem mások is szerepelnek fognak. Ilyen például a tanácsadó blogja, amely folyamatosan frissülő tartalmakkal szórakoztatja a követőket. Nem beszélve arról, hogy esetleg webshop is tartozik az oldalhoz, amelyen keresztül mindenféle „csodaszert” értékesít.

Láthatod, hogy ezekkel a részekkel folyamatosan foglalkozni kell, mindig új és újabb cikkek, termékek kerülnek fel, tehát dinamikusan változó „közegről” beszélünk. Az ilyen jellegű honlapot ezért érdemes nem statikusnak, hanem dinamikusnak elkészíteni.

Mi a különbség a statikus és dinamikus weboldalak között?

Mielőtt azonban egyértelműen letennéd a voksodat valamelyik mellett, tisztában kell lenned néhány lényegi elemmel:

  • a honlapkészítés sajátosságaival,
  • a felület szerkeszthetőségével,
  • a biztonságosságával,
  • a keresőkhöz való viszonyulásával,
  • a bekerülési költségével és
  • az esetleges költöztetési nehézségeivel.

Az egyszerűség kedvéért ezeket egy összehasonlító táblázatban mutatom meg, mert így sokkal átláthatóbb.

 

Statikus honlap

Dinamikus honlap

Szerkeszthetőség

csak profi által, hiszen itt kódolással működnek a dolgok

te magad is tudsz szerkeszteni egy adminfelületen keresztül

Biztonságosság

nehezen feltörhető

könnyen feltörhető

Keresőkben elfoglalt hely

gyengébb, hiszen az oldal nem aktív

jó SEO-val igen jó pozíciót lehet elérni

Honlapkészíttetés költsége

viszonylag olcsó

drága

Sebesség

gyors betöltés

lassabb betöltés

Költöztethetőség

egyszerű

nehézkesebb

Segít az Ella Design

Amint látod, váltakoznak a pro- és kontraérvek. Mégis az az egy dolog számít csak,

  • hogy neked miért van szükséged honlapra,
  • hogy magad is akarod-e kezelni a felületedet, vagy
  • csak profi bemutatkozóként, tájékoztatóként kívánod-e használni.

Ha többet szeretnél tudni a témában, és érdekelnek a pontos, részletekbe menő különbségek is, keress meg nyugodtan. Sőt, ha honlapot szeretnél, el is készítem neked.